החזרת המיפניס באיגואנה זכר

מצב בו איבר המין של האיגואנה נתקע מחוץ לקלואקה.

לזוחלים ולציפורים יש פתח אחד דרכו יוצאים שלושה פתחי ניקוז של הגוף – מערכת העיכול (צואה) מערכת השתן (שתן) ומערכת המין. לפתח הזה קוראים קלואקה. אצל איגואנות זכרים איבר המין נמצא בחלק האחורי – פונה לכיוון הזנב. האיבר נקרא המיפניס והוא בעל צורת Y. יש לו שני ראשים.

לעיתים, בעיקר אצל איגואנות צעירים, בזמן תקופת הזיווג הזכר פעיל מינית זמן רב ולבסוף ההמיפניס נתקע מחוץ לקלואקה ולא יכול לחזור לבד. מצב זה דורש התערבות מהירה, שכן המיפניס תקוע במשך זמן רב יגרום לאיבר המין להתייבש על מצב של פגיעה סופנית. במצב זה אנו נאלצים לכרות את ההמיפניס.

במקרה הזה הגיע אלינו איגואנה צעיר, אשר זו הייתה תקופת הזיווג הראשונה של חייו. ככל הנראה לאחר פעילות מינית נרחבת הוא נשאר עם המיפניס תקוע מחוץ לקלואקה. ההמיפניס גדל מאד (נהיה בצקתי) ולא יכול בשלב הזה לחזור לבד.

הצבע שלו ורוד וחיוני ולכן שווה להילחם עליו. בשלב ראשון ביצענו עיסוי במשך זמן רב להמיפניס על מנת להקטין את הבצקת ולהביא את ההמיפניס למימדים רגילים יותר. לאחר שהוא החל לקטון ביצענו ניסיונות החזרה חוזרים ונושנים, בהם הוא נכנס ויצא שוב. לאחר ניסיונות רבים הוא נכנס ונשאר במקומו הנכון. בשלב הזה ביצענו תפרים לקלואקה – על מנת שהוא לא יצא שוב.

לאחר תקופה הסרנו את התפרים וסמכנו לראות את הבחור מתפקד בצורה מלאה והיום הוא כבר אבא.

מוסר השכל – לפעמים ההתעקשות משתלמת. ההחזרה הייתה קשה מאד ובזכות העובדה שהתמדנו ולא ויתרנו הצלחנו להחזיר איגואנה צעיר הביתה שלם.

תודה שקראתם

מוזמנים לכתוב לנו מה דעתכם

כתיבת תגובה