הכלבה לא מעוקרת וקופת המדינה רושמת

הפליה בקרב הכלבים במדינת ישראל

לפי החלטת המדינה בתאריך 01.01.2013, תכנס לתוקפה התקנה שקובעתכי כלב/ה לא מסורס/מעוקרת יחויב עפ"י חוק לשלם אגרה שנתית גבוהה בהרבה מהנהוג היום.

עד היום כלב לא מסורס היה משלם 145 ש"ח אגרת כלבת. החל מ-2013 כלב כזה ישלם אגרה של 366 ש"ח.

הרעיון שעומד מאחורי תקנה זו הוא שאולי כך תעודד המדינה אנשים לעקר ולסרס את כלביהם. בנוסף גם כמובן, תכניס התקנה עוד כמה מאות אלפי שקלים בשנה לעיריות.

אנו, בארגון הרופאים הוטרינריים מתנגדים לתקנה זו וניסינו לבטלה, אך ללא הצלחה. חורה לי שבשיקולי המקל והגזר, בחרה המדינה בשיטת המקללהעניש את אלו שלא פועלים לפי מה שהמדינה מגדירה כתקין, במקום לתגמל את אלו שכן פועלים בצורה "תקינה".

ישנן שיטות רבות אחרות שיכולים בעזרתן לעודד אנשים לעקר כלבים ע"י תיגמול של אלו שמעקרים. כמובן ששיטות אלו מכניסות למדינה פחות כסף ולכן אין טעם לחשוב עליהן אפילו. עצוב שכך מתנהלים הדברים.

המצב כיום לדעתי ולדעת רבים מחברי יגרום לתהליך הפוךאנשים, אשר אינם מוכנים לעקר ולסרס, ימשיכו לא לעקר ולסרס, אבל עם התקנה החדשה הם גם ימנעו מלחסן את כלבם לכלבת ולשלם אגרה. מה שיקרה זה שיהיו לנו המוני כלבים לא מחוסניםסכנת נפשות.

אולם יש עדיין בתקנה החדשה מקרים חריגים, אשר הם יהיו פטורים מהאגרה הגבוהה וישלמו את האגרה שהייתה נהוגה עד היום:

  1. כלבים צעירים מגיל 15 חודשיםישלמו אגרה רגילה.

  2. כלבים מבוגרים מגיל 8 שניםישלמו אגרה רגילה.

  3. כלב שמסיבות רפואיות לא יכול לעבור את הניתוח יקבל טופס מהוטרינר עם כל הסימוכין הרפואיים ואם יאושר לו שאכן אינו יכול לעבור את הניתוחישלם אגרה רגילה. החוק מבדיל בין בעיה רפואית זמנית, לבעיה רפואית קבועה, אשר לא תשתפר עם הזמן. במקרה של בעיה זמניתהחוק דורש, כי ברגע שתפטר הבעיהיעבור הכלב את הניתוח.

  4. כלב גזעי עם תעודותכלבים גזעיים אשר רשומים בהתאחדות הישראלית לכלבנות (ורק בהתאחדות זו) ככלבים גזעיים המשמשים להרבעה יהיו פטורים מהתשלום הגבוהה. פטור זה יש צורך להגישו כל שנה מחדשכדי לראות שהכלב עדיין משמש להרבעה ושמירת הגזע.

אלו הם המקרים היחידים שבהם המדינה תתן פטור מהאגרה הגבוהה.

את הטפסים לבקשת הפטור ניתן לקבל אצל הוטרינר. אני מאמין שגם ניתן למצוא חלקם באינטרנט אבל נכון לכתיבת מאמר זה עדיין לא פורסמה התקנה לציבור הרחב ואין חומר באינטרנט על כך.

אנו בארגון הרופאים הוטרינריים עושים כל שביכולתנו על מנת לבטל תקנה זו. אני מקווה שנצליח במהרה.

Your feedback is valuable.

If you like our service, please take a moment in giving us your valuable feedback.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec rhoncus feugiat laoreet.

כתיבת תגובה