לפעמים גם הכלבים שלנו חולים

לפעמים גם הכלבים שלנו חולים, מזל שאנשי הצוות מזהים את הבעיה מיד

כאשר ברק, האח הוטרינרי במרפאתנו, חזר הביתה וירד לטיול עם כלבו שימי הוא מיד שם לב לכך ששימי מרים את הרגל להשתין אך אף טיפת שתן לא יוצאת. לאחר כמה דקות ששימי ניסה לתת שתן ללא הצלחה הבין ברק, למוד הניסיון, כי יש להגיע למרפאה בדחיפות.

  הסיבה לכך היא שאי מתן שתן במהלך נסיונות השתנה מתאים למספר תופעות כגון דלקת שתן, בעיות בפרוסטטה וגם חסימת שתן (אולי המסוכנת והאקוטית ברשימה).

  עם הגעתו של שימי למרפאה מיד ביצענו הערכה ראשונית מהירה ולאחר שראינו שהכלב מרגיש טוב אך שלפוחית השתן רחבה מעט, התחלנו בבדיקות יותר ספציפיות.

בדיקת אולטרהסאונד במרפאה הראתה שאכן השלפוחית גדולה בהרבה מהנורמאלי. דגימת שתן לא הראתה ממצא חריג כמו דלקת שתן, או קריסטלים.

צילום רנטגן שנעשה הראה שקיימת אבן עגולה בקוטר חצי ס"מ אשר תקועה באורטרה (צינור השתן). זהו מצב מסוכן שכן האבן גורמת לדלקת באורטרה וככל שעובר הזמן יותר קשה להוציא אותה. בנוסף חוסר היכולת לתת שתן גורם בסופו של דבר לדליפה של שתן מהשלפוחית בחזרה לגוף וספיגה של הרעלים חזרה למחזור הדם, זהו מצב מסכן חיים שיכול להתדרדר תוך שעות ספורות.

shimi0000כתוב shimi0001כתוב

בשלב זה קיימת חובה להוציא את האבן מהאורטרה ולכן הכנסנו קטטר שתן על מנת להחזיר את האבן חזרה לשלפוחית. אך המשימה לא הייתה קלה כפי שחשבנוהאבן כבר ישבה חזק באורטרה והייתה תקועה שם חזק. דחיפות בכח ושטיפות בלחץ איפשרו לנו בסופו של דבר לשחרר את האבן חזרה לשלפוחית השתן והלחדיר קטטר שתן. על מנת להיות בטוחים שאין עוד אבנים ושכל האבן יצאה אל השלפוחית עשינו צילום נוסף.

shimi0002כתוב

בשלב הזה חייבים להוציא את האבןמכיוון שהיא לא יוצאת מפתח השתן הטבעי יש להוציא אותה בצורה אחרתניתוח. אין מנוס מלהכנס לתוך השלפוחית ולשלוף את האבן.

לאחר שהשלמנו גם בדיקות דם וראינו ששימי כשיר לעבור ניתוח נכנסנו לניתוח להוצאת האבן.

האבן ישבה לה בתוך השלפוחית בנוחות, מבריקה באור של מנורת הניתוחים ובשליפה פשוטה הוצאנו אותה. עשינו מספר שטיפות כדי לנקות את השלפוחית ותפרנו בצורה שלא מאפשרת דליפות.

shimi stoneכתוב

היוםיום אחרי הניתוח שימי הולך לטיולים בשמחה, נותן שתן ללא בעיות ועם כמות הפעמים שהוא נותן שתן בטיול נראה שהוא ממש מאושר מכך שהאפשרות הטבעית חזרה לו.

מעניין אותנו לשמוע מה אתם חושבים

קרה לך מקרה דומה? יש לך שאלה? בוא שתף אותנו

כתיבת תגובה