ד"ר... לכלבה שלי צמח כדור פינג-פונג על הראש

כלבה עם גידול ענק על הראש

לפני מספר שבועות הגיע אלי לקוח יקר עם כלבתו המקסימה. זוהי כלבת רועים שוויצרית, לבנה בעלת אופי מדהים. הלקוח הגיע, כיוון שבימים האחרונים צמחה לכלבה מסה גדולה ביותר (כגודל כדור פינג פונג) על הראש. המופע המהיר והסוער הדאיגו את הבעלים בצדק. המסה הייתה גדולה מאד, חמה, מפרישה נוזל מוגלתי וחלקה מפרווה.

בשל גילה הלא צעיר של הכלבה והמופע המהיר בדקנו את כל האפשרויות. במשטח מיקרוסקופי, שנעשה מדגימת המסה, נראו המון חיידקים והמון תאים של מערכת החיסון. פרט לכך לא נראו תאים אחרים. בשל המרקם והצורה חשדתי שלא מדובר בזיהום בלבד. העלנו את הכלבה על אנטיביוטיקה וקבענו להפגש לבדיקה נוספת בעוד מספר ימים, לאחר שהדלקת תירגע וניתן יהיה לקבל דגימה יותר אמינה.

לאחר מספר ימים הכלבה חזרה ואכן המקום נראה יבש, לא אדום ולא חם. אולם גם הפעם הבדיקה לא הראתה שום ממצא ודאי, שיכול היה להכווין אותנו למקור של המסה הענקית הזו. מאידך המסה לא שינתה את גודלה כלל, דבר ששימח אותנו מאד. הוחלט לא להמתין ולהוריד את המסה הזו.

קבענו למספר ימים לאחר הביקור. הכלבה הגיעה בצום ולאחר הרדמה קלה הסרנו את הגידול בשלמותו ושלחנו למעבדה מיוחדת לאיבחון. מספר ימים נוספים לאחר מכן קיבלנו מהמעבדה תשובה, כי אכן הגידול הוסר בשלמותו וכי מדובר בגידול שפיר לחלוטין- טריכובלסטומה. זהו גידול של זקיקי השיערה. המימדים שלו היו בהחלט מפתיעים. הבעלים ואני שמחנו מאד למשמע התוצאות והכלבה חזרה להיות יפה כתמיד.

יש לכם גם סיפור דומה?

בואו לשתף אותנו

כתיבת תגובה