הנה הקיץ מגיע, ואנו נזכרים בפרעושים - מאוחר מדי

איך להמנע מהתפרצות פרעושים על חיית המחמד

לפני כמה חודשים כתבתי כאן פוסט- "כשפרעושים משאירים אחריהם מתנות". ובכן רבותי ברוב המקרים הפרעושים משאירים אחריהם משהו הרבה יותר נפוץ ולא יותר נעים.

אנשים רבים באים אלי עם בעיות עוריות קשות של חיית המחמד שלהם- גירודים, קרחות, פצעים בעור, דלקות עור, ריח רע ועוד. במרבית המקרים האבחנה היא פשוטה ביותר ויכולה להמנע בקלות מדהימה- טיפול כנגד פרעושים.

כן כן, אלרגיה לפרעושים היא האלרגיה הנפוצה ביותר בקרב כלבים וחתולים, הרבה יותר מכל אלרגיה אחרת. אנשים רבים חושבים כי בחורף אין צורך לטפל בחית המחמד כנגד פרעושים, אולם כאן הטעות- בישראל אין דבר כזה חורף, לפחות לא מבחינת הפרעושים. בחורף יש לא מעט ימים בהם הטמפרטורות עולות מעל ל 20 מעלות וזה כבר חגיגה לפרעושים, אשר מתעוררים משינה ארוכה, רעבים ומשחרים לטרף- רגליכם או חיות המחמד שלכם.

כאשר החיה מגיעה אלי, היא תמיד סובלת מבעיות יותר מסובכות. עקיצת הפרעוש והתגובה האלרגית גרמו לגירוד עז, מה שגרם לפציעה קשה של העור ודלקות קשות. הטיפול במצבים אלו הוא ארוך וכולל גילוח, ניקוי העור, אנטיביוטיקה ובמצבים קשים אפילו טיפול סטירואידי. כל זאת יכול להמנע בקלות. כל שעליכם לעשות הוא לעשות טיפול כנגד פרעושים אחת לחודש ובמקרים של אלרגיות קשות אפילו אחת לשבועיים!!!

מגיעים אליי מקרים רבים כאלו על בסיס יומיומי והבעלי חיים סובלים קשות. היה לי מקרה של רועה גרמנית מדהימה אשר כל הגב שלה היה מלא פצעים ומוגלה. נאלצתי לגלח את כל האזור כדי לטפל בפצעים ולהתחיל איתה טיפול אנטיביוטי לכמה שבועות עד אשר הדלקת עברה. בסיכומו של דבר הגורם התברר כאלרגיה לפרעושים. הבעלים לא חשב שצריך לטפל בחורף ועד שהיא הגיעה אלי היא הייתה מלאה בפרעושים. עם טיפול כנגד פרעושים וטיפול בבעית העור המשנית שהתפתחה הכלבה חזרה לעצמה ופרוותה נראית היום יפה מתמיד.

אז חברים, זה קל- אחת לחודש בקיץ ובחורף- תטפלו בחיה שלכם כנגד פרעושים.

ספר לנו איך הצלחת להתמודד עם פרעושים

אם יש לך שאלה בנושא נשמח לעזור

כתיבת תגובה