כלבתי היקרה, האם את מוכנה?

משטח ואגינאלי לאבחון מצב היחום בכלבה

"מתי אתה חושב שאני יכול לזווג את כלבתי?" שאל אותי בעלים של כלבת קוקר ספניאל, אשר החלה להראות סימנים של התחלת ייחום יום לפני. אותו בחור בעל הכלבה מצא לה זיווג בעיר מרוחקת מעט והוא מעוניין להשאיר אותה אצל הזכר כמה ימים על מנת שהזיווג יצליח, מצד שני הוא לא רוצה להוציא אותה מהבית להרבה ימים. אם כך השאלה מתי עליו להביא את הכלבה אל הזכר?

בשביל שתבינו את הבעייתיות שבנושא עליי לציין, כי ייחום, השלב שבו הכלבה מוכנה לקבל את הזכר ויכולה להכנס להריון, נמשך בממוצע 3 ימים. חבר של הבעלים, אשר מגדל כלבים שנים רבות אמר לו שאם הכלבה התייחמה אתמול, אזי עליו להביא אותה אל הזכר כשבוע לאחר מכן. אני לעומת זאת אמרתי כי אין לי מושג מתי עליו להביא אותה אל הזכר לפי שיחת טלפון בלבד. אצל כל כלבה משך תקופת הייחום שונה. הדרך היחידה לדעת בוודאות היא לבדוק את הכלבה ואת השלב שבו היא נמצאת בייחום.

הבעלים הבין, הסכים והגיע. במרפאה בדקתי את הכלבה וראיתי שהיא כשירה לעבור זיווג והריון. על מנת לדעת את השלב המדויק שבו היא נמצאת בייחום ביצעתי משטח ואגינלי. זוהי פעולה פשוטה שלוקחים בה דגימה מהנרתיק ומסתכלים במיקרוסקופ על מצב התאים. לכלבה מוכנה לזיווג יש מראה תאים אופייני. כאשר הסתכלתי ראיתי כי התאים שלה כמעט בשלים. הרמתי את מבטי ואמרתי לבעלים, כי אם הוא רוצה שכלבתו תיכנס להריון הוא צריך מחר לכל המאוחר להביא אותה אל הזכר, עוד שבוע יהיה כבר מאוחר מדי.

מספר ימים לאחר מכן התקשר אלי הבעלים המאושר וסיפר כי פחות משעה מהרגע שהכלבה הגיעה אל הזכר כבר היה זיווג. הוא החליט בכל זאת להשאיר אותה עם הזכר עוד יומיים, למען הרומנטיקה.

נשמח לשמוע ממך סיפורים שקרו לך

כתיבת תגובה