צרות באות בצרורות

סיפור על כלבה שהצליחה בכמה ימים בודדים להעמיד אותנו על המשמר

משמרת בוקר רגועה, אני וברק מטפלים בחיות השונות אשר מגיעות, כאשר לפתע נכנסת למרפאה היידי מלווה בבעלים שלה. די במיידית הבחנו בכך שלהיידי יש קוץ תקוע ברגלה האחורית. הבעלים שלה סיפר לנו כי היידי שיחקה בחצר וקפצה לתוך שיח נוי קוצני, כאשר יצאה עלה ארוך וקוצני היה תקוע בעומק רגלה. הבעלים של היידי ניסו למשוך את הקוץ, אך זה היה תקוע בחוזקה ברגל ולא היה ניתן להוציאו מבלי לשבור אותו בפנים. מה גם שקו הכניסה של הקוץ היה שבור ממש צמוד לרגל. בקיצור סיפור מההפטרה.
ניתן לראות את הקוץ תקוע בעומק הרגל
ניתן לראות את הקוץ תקוע בעומק הרגל
בבדיקה מהירה במרפאה הבנו שאת הקוץ הזה לא ניתן להוציא בקלות ויהיה צורך לנתח על מנת לשלוף אותו מהרגל. היידי נבדקה לפני הרדמה ולאחר שראינו כי היא בריאה ויציבה הרדמנו אותה והכנו את המקום לניתוח. לאחר שניקינו טוב את מקום חדירת הקוץ עשינו חתך קטן לאורך הקוץ. זה איפשר לנו לתפוס את הקוץ לפני קו השבר ולשלוף אותו בקלות החוצה. הקוץ למזלה של היידי לא חדר לעומק, אלא הוסט מהשרירים וחדר לאורך התת עור- בין העור לשרירים. המקום נשטף ונוקה, החתך נתפר והיידי שוחררה לביתה שמחה וצוהלת.
גודל הקוץ שהוצא. כל הקצה מעבר לקו השבר היה תקוע ברגל של היידי
גודל הקוץ שהוצא. כל הקצה מעבר לקו השבר היה תקוע ברגל של היידי
היא הגיעה לביקורות כדי לראות שהכל בסדר ולכן כאשר הגיעה כמה ימים לאחר מכן הנחנו שמדובר בעוד ביקור געגועים, שכן היידי תמיד אוהבת להיכנס למרפאה. אך לצערנו הפעם היידי הגיעה בגלל בעיה רפואית נוספת- הבעלים של היידי לא היו בביתם ושמרה עליה חברה. היא אמרה שמאתמול בערב היידי לא מרגישה טוב, חלשה, חסרת תיאבון וסובלת מהקאות ושלשולים. זה מופע מאד חריג להיידי ולכן בדקנו אותה לעומק- הדופק שלה היה מהיר מאד אך שאר המדדים כמו נשימה וטמפרטורת גוף היו תקינים. במישוש בטני היה כאב ברור באזור הקדמי של הבטן, סמוך לקיבה. עלה חשד לחסימה ע"י גוף זר- עצם זר שהכלבה אכלה והוא נתקע במערכת העיכול. בצילומי סקר שביצענו במרפאה לא נראתה עדות לחיסה ע"י גוף זר- בדר"כ בחסימה רואים דפוס אופייני של גז תקוע מלפני הגוף הזר אך המעי נראה בגודל תקין. niki ab0000 לאור הממצאים החלטנו לקחת גם בדיקות דם מלאות, אשר הראו כי היידי מיובשת, אך לא יותר מזה. היידי החלה לקבל טיפול להקאות ולהתייבשות והיא השתפרה. אך יום למחרת, כאשר עדיין התנהגה חריג והייתה מעט חלשה הוחלט לא לקחת סיכון והיא עברה בדיקת אולטרה סאונד בטן ע"י רופא מומחה. הבדיקה הראתה גוף זר ליניארי- עצם ארוך אשר תקוע לאורך מהקיבה עד אמצע המעי הדק. הבנו שיש לנתח את היידי בהקדם, כיוון שאחת הסכנות עם גוף זר ליניארי הוא שהמעי מתלפף מסביבו ויש סכנה לנמק של המעי. היידי נכנסה לניתוח עוד באותו יום. בניתוח ראינו שאכן יש גוף זר ליניארי תקוע מבסיס הקיבה ועד אמצע המעי הדק. על מנת להוציא אותו היינו צריכים לעשות 3 חתכים שונים לאורך המעי על מנת שנוכל לשחרר אותו ולהוציא אותו. לאחר שהוצאנו אותו הבנו למה לא ניתן היה לראות אותו ברנטגן- היידי החליטה, מתוך משחק, לבלוע את הרצועה הישנה שלה, אשר עשויה מניילון, חומר אשר לא רואים אותו ברנטגן. לאחר סקירה נראו 4 מוקדים קטנים אשר החלו להראות סימנים נמקיים ולכן בוצעה הסרה שלהם ותפירה מחדש של המעי. היידי בסיום הניתוח התאוששה מהר מאד ויום למחרת כבר חזרה לעצמה באופן מלא. הבעלים קיבלו הנחיה ברורה- לרסן אותה היטב בימים הקרובים, על מנת שלא תפתח את התפרים שלה. יום למחרת הבעלים כבר נתקלו בבעיה חדשה- ממש קשה להם לרסן את היידי, אשר חזרה לשמוח ולקפוץ.

מחכים לשמוע מה דעתך

מעוניין לעדכן אותנו במקרה מעניין? מעוניין לשאול שאלה? מחכים לך

כתיבת תגובה